26. septembril toimus Tallinnas asuvas Triinude Toiduministeeriumis EAS turismiarenduskeskuse korraldatud sihtkoha arenduse töötuba, mis tõi kokku piirkondade arendajaid üle Eesti.

Seminari juhtis elamuste disainimisest ja tarkadest sihtkohtadest Berliini ITB rahvusvahelise turismikonverentsi saale täitev kirjanik ja arvamusliider Doug Lansky.

Turismisektori eesmärk ja vajadus on konkurentsivõime tugevdamine. Tänase positsiooni säilitamine ja uute sihtturgude leidmine nõuab suuri jõupingutusi, et uuendada, tõsta kvaliteeti ning toetada loovust. Üks kõige olulisemaid aspekte unikaalse müügipakkumise loomisel on turismisihtkoha arendus. Sihtkoha külastajad tarbivad eri turismitooteid ning seetõttu võimaldab ettevõtete vaheline koostöö pakkuda külastajatele integreeritud elamust. Koostöö kaudu saavad ettevõtted arendada oma tooteid veelgi kliendikesksemaks, mis aitab saavutada edu tihenevas konkurentsis ja globaalsel turul.

Töötoas oli juttu ka kaebuste käsitlemisest turismiettevõtetes. Rahulolematusse klienti suhtutakse pahatihti kui ebameeldivasse seika teenindusprotsessis. Paraku pakuvad kaebused loendamatul hulgal võimalusi, kui ettevõte oskab neid ressursse märgata ja väärtustada. Igasugune tagasiside (ka selle puudumine) peegeldab turismiettevõtte võimet astuda oma sihtrühmadega dialoogi.

Praktilist mõttetegevust ja aktiivset rühmatööd pakkuv töötuba oli eelsoojendus rahvusvahelisele turismipäevale, mil Cinamon Kosmos IMAX Kinos toimub Eesti XIII turismikonverents „Digitaalne suitsusaun“.