Eile, 26. märtsil, toimus Järvamaal KETE kohvikus selle aasta esimene Järvamaa turismiasjaliste seminar, kus osales ka Põhja-Eesti Turism.

Päeva modereeris Paide Turismiinfokeskuse infokonsultant Piret Sihver, kes andis ülevaate 2017. aasta turisminumbritest nii Järvamaa kui ka Eesti kohta üldiselt. Eestis tervikuna valdavaks sõnumiks oli see, et rohkem on turiste Euroopa Liidu riikidest, Venemaalt ja Aasia riikidest, kuid soome turisti osakaal on vähenenud.

Järvamaa turismis 2017. aastal langes atraktsioonide ja majutusasutuste külastus marginaalse 1%-ni. Küll aga suurimad külastajate arvu kasvatajad olid vaatamisväärsustest Jaanalinnufarm ja Väätsa mõis, aktiivsete tegevuste pakkujatena Ervita tuulik ja Türi elamuspark. 2017. aastal oli kokku 192 000 külastajat, millest 84% on vaatamisväärsusi või aktiivpuhkuse nautijad ja 16% majutusasutustes viibijad. Kõige enam võttis välisturiste vastu Wittensteini Ajakeskus ja Aravete kardi- ja vabaajakeskus.

Eelmisel aastal lisandus Järvamaale ka 56 voodikohta. Suure osa sellest andis Hindreku turismitalu, lisaks ka Kirna külalistemaja. Kõige rohkem võttis ööbijaid vastu Tass kohvi kohvik B&B, Koorejaam kohvik ja Tagametsa Jahiloss.

Järva Turismiinfokeskuse statistika järgi külastab TIKi kõige rohkem ikkagi siseturist, järgmiseks soomlased ja sakslased.

2017. aastat peetakse turismivõtmes väga edukaks aastaks ja seda ka Järvamaal. Lisaks paljudele uutele tulijatele turismimaastikul sai Järvamaa ka oma esimesed EHE märgised. Palju õnne!

Päeva teises pooles arutles Ülle Puustusmaa ettevõttest BDA Consulting, kas Järvamaa on turistile ligitõmbav. Välja käidi märksõna, et tuleb valida oma kindel muusikainstrument, erinevaid trumme tagudes ei tule mitte sümfoonia, vaid müra. Mis on see Järvamaa sõnum, mis kinnistuks ja meelde jääb? Hea on jätkata kindla joonega, mitte iga ilmaga turundusstrateegiat muuta. Tuleb tähele panna, et ilma turunduseta ei tule ka tulu. Tasub hoida silma peal tänapäevastel trendidel – keskkonnateadlikkus, oma ja kohalik, ökoelamine ja läbi trendide oma teenust või toodet müüa. Kõrvu kostab ka idee, et Järvamaal on hea kasvupotensiaal sündmusturismi näol. Lõpetuseks jääb kõlama mõte, et tasub turundada YouTube’is, sest videoturundus on hetkel in!

Järgmine Järvamaa turismiasjaliste seminar toimub sügisel, 1. oktoobril, seega, kellel eile osaleda ei õnnestunud võtke kindlasti järgmine kord osa!